Global Press

Georgia

Global PressGlobal PressGlobal PressGlobal Press

USD
3.4363
EUR
4.1187
RUR
0.0454
GBP
4.738

„პატრიოტთა ალიანსის” პარტიული სიის სამი წევრის დავით ზილფიმიანის, ფრიდონ ინჯიასა და გელა მიქაძის სადეპუტატო უფლებამოსილების ცნობაზე პარლამენტმა რიგგარეშე სესიაზე იმსჯელა და მხარი ერთხმად დაუჭირა.

 

როგორც საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტის თავმჯდომარემ, ირაკლი ქადაგიშვილმა განაცხადა, ირმა ინაშვილის ადგილმონაცვლე პარლამენტში გელა მიქაძე იქნება, გიორგი ლომიას ფრიდონ ინჯია ჩაანაცვლებს, ხოლო გოჩა თევდორაძეს - დავით ზილფიმიანი.

 

როგორც პარლამენტის თავმჯდომარემ არჩილ თალაკვაძემ განაცხადა, ოპოზიცია უკვე წარმოდგენილია პარლამენტში და ისინი მონაწილეობას მიიღებენ ამ მომენტიდან საპარლამენტო საქმიანობაში.

 

ცნობისთვის, დავით ზილფიმიანმა, ფრიდონ ინჯიამ და გელა მიქაძემ ცენტრალურ საარჩევნო კომისიას დეპუტატის ადგილმონაცვლეობაზე თანხმობის შესახებ მიმართეს. პარლამენტმა დღეს "პატრიოტთა ალიანსის" სამ დეპუტატს ირმა ინაშვილს, გიორგი ლომიასა და გოჩა თევდორაძეს სადეპუტატო უფლებამოსილება ვადამდე შეუწყვიტა. “პატრიოტთა ალიანსს“ საარჩევნო სია არ ჩაუხსნია.

 

“პატრიოტთა ალიანსის“ სიით პარლამენტში შევიდა და მანდატზე უარის თქმას არ აპირებს ავთანდილ ენუქიძე.

„თუ დღეს ბანკები არ იფიქრებენ კონკრეტულად რაღაც ტიპის შეღავათზე, ისინი დაანგრევენ ეკონომიკას და ქვეყანას”,- ამის შესახებ „ქართული ოცნების“ დეპუტატმა კახი კახიშვილმა პარლამენტის რიგგარეშე სხდომაზე, 2021 წლის ბიუჯეტის პროექტის განიხილავაზე განაცხადა.

 

კახიშვილმა ასევე აღნიშნა, რომ ბიზნესის დიდი ნაწილი გაკოტრების პირასაა და ამის ფონზე, ბანკები მხოლოდ საკუთარ თავზე ფიქრობენ.

 

მისივე თქმით, ბანკებმა სჯობს დღეს ნაკლები მოგება მიიღონ და გადაარჩინონ ქვეყანა

 

„ფაქტობრივად ერთი წელია, პანდემიის გამო, ბიზნესი გაჩერებულია და ბიზნესმენების ძალიან ბევრი ნაწილი უკვე გაკოტრების პირასაა. ერთი მხრივ, აღებული აქვთ კრედიტები, მეორე მხრივ, ამ კრედიტებს ვერ ფარავენ იმიტომ, რომ შემოსავლები არ არსებობს. ამავდროულად, ბუნდოვანი პასუხები ესმით ბანკებიდან და დიდად ვერ ეხმარებიან ბანკები. პირიქით, შეიძლება ითქვას, რომ საკუთარ თავზე უფრო ფიქრობენ. ვფიქრობ, რომ ამ შემთხვევაში, საჭიროა სახელმწიფოებრივი მიდგომა. მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობა ყველაფერს აკეთებს იმისთვის, რომ რამენაირად დაეხმაროს, ამ შემთხვევაში, როდესაც ასეთი ფორსმაჟორია, თვითონ ბანკებიც უნდა გადავიდნენ ფორსმაჟორის რეჟიმში. თუ ჩვენ ვხედავთ დახურულ კაფეებს, მაღაზიებს, რესტორნებს და სასტუმროებს, გამოდის, რომ ფორსმაჟორია და ეს ფორსმაჟორი რატომ არ შემოდის ქვეყანაში, რომ ბანკებსაც შეეხოს და ცოტა იფიქრონ ამ ყველაფერზე და მხოლოდ საკუთარ მოგებაზე არ იფიქრონ? თუ დღეს ბანკები არ იფიქრებენ კონკრეტულად რაღაც ტიპის შეღავათზე, ისინი დაანგრევენ ქვეყნის ეკონომიკას და დაანგრევენ ქვეყანას. ამიტომ სჯობს დღეს ნაკლები მოგება მიიღონ და გადაარჩინონ ქვეყანა, ვიდრე მთლიანად მოგებაზე იყვნენ ორიენტირებული და გააკონტრონ ისე ქვეყანა, რომ წლების განმავლობაში მერე ვეღარ აღდგეს ”,- განაცხადა კახიშვილმა.

საქართველოს მე-10 მოწვევის პარლამენტმა, მინისტრთა კაბინეტს და სამთავრობო პროგრამას ნდობა გამოუცხადა.

 

ერთ პარტიულმა პარლამენტმა, გიორგი გახარიასა და მის მიერ წარდგენილ მინისტრობის კანდიდატებს 85 ხმით დაუჭირა მხარი, არცერთის წინააღმდეგ, რომლის შემდგომ სახელმწიფო ჰიმნი შესრულდა.

 

განხილვა პარლამენტის რიგგარეშე სესიაზე, მხოლოდ ფრაქცია “ქართული ოცნების“ წევრების მონაწილეობით წარიმართა.

 

გიორგი გახარიას, მინისტრთა კაბინეტის ახალი სახე მხოლოდ იუსტიციის მინისტრი, გოჩა ლორთქიფანიძეა, ყველა სხვა თანამდებობაზე გახარიამ პარლამენტს წინა კაბინეტის მინისტრები შესთავაზა.

 

საქართველოს მთავრობის მინისტრთა კაბინეტი შემდეგი შემადგენლობით დაამტკიცდა:

 

პრემიერ-მინისტრი - გიორგი გახარია

 

იუსტიციის მინისტრი - გოჩა ლორთქიფანიძე

 

რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი - მაია ცქიტიშვილი

 

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი - ნათია თურნავა

 

შინაგან საქმეთა მინისტრი - ვახტანგ გომელაური

 

საგარეო საქმეთა მინისტრი - დავით ზალკალიანი

 

ფინანსთა მინისტრი - ივანე მაჭავარიანი

 

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი - ლევან დავითაშვილი

 

თავდაცვის მინისტრი - ირაკლი ღარიბაშვილი

 

განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრი - მიხეილ ჩხენკელი

 

ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრი - ეკატერინე ტიკარაძე

 

შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში სახელმწიფო მინისტრი - თეა ახვლედიანი

"პატრიოტთა ალიანსის" სამ დეპუტატს ირმა ინაშვილს, გიორგი ლომიასა და გოჩა თევდორაძეს პარლამენტის სადეპუტატო უფლებამოსილება ვადამდე შეუწყდათ. შესაბამისი გადაწყვეტილება საპარლამენტო უმრავლესობის დეპუტატებმა რიგგარეშე სესიაზე მიიღეს.

 

ირმა ინაშვილისთვის დეპუტატის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტას მხარი 80-მა დეპუტატმა დაუჭირა, გიორგი ლომიასთვის დეპუტატის უფლებამოსილების შეწყვეტას 79 პარლამენტარი დაეთანხმა, ხოლო გოჩა თევდორაძისთვის სადეპუტატო უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტას მხარი 78-მა დეპუტატმა დაუჭირა. სადეპუტატო უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის საკითხი დღესვე განიხილეს პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა და წესების კომიტეტზეც და ცნობად მიიღეს.

 

როგორც საპროცედურო საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარემ ირაკლი ქადაგიშვილმა განაცხადა, სამივე წევრმა დაადასტურა, რომ განცხადებები უფლებამოსილების შეწყვეტის თაობაზე არის მათი ნების გამოხატულება.

 

ცნობისთვის, “პატრიოტთა ალიანსს“ საარჩევნო სია არ ჩაუხსნია, ირმა ინაშვილის, გიორგი ლომიასა და გოჩა თევდორაძის ადგილმონაცვლეები კი, შესაძლოა პარლამენტში შევიდნენ. “პატრიოტთა ალიანსის“ საარჩევნო სიაში ირმა ინაშვილის, გიორგი ლომიასა და გოჩა თევდორაძის ადგილმონაცვლეები არიან: - გელა მიქაძე, ნანა დევდარიანი და ფრიდონ ინჯია.

 

“პატრიოტთა სიით“ პარლამენტში შევიდა და მანდატზე უარის თქმას არ აპირებს ავთანდილ ენუქიძე. შეგახსენებთ, რომ 31 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების შედეგების მიმართ პროტესტი სადეპუტატო მანდატებზე უარის თქმით, 54-მა ოპოზიციონერმა გამოხატა.

დღეს ჩვენ იმ მოცემულობაში ვცხოვრობთ, სადაც შეიძლება საინფორმაციო მანიპულაციებით, მიზანმიმართული დეზინფორმაციის მსხვრეპლი გახდეს ყველა ჩვენთაგანი. განსაკუთრებით ის პირები, ვინც ინფორმაციის მიღების თვალსაზრისით სოციალურ მედია და ონლაინ პლატფორმებს იყენებს, ანუ ინტერნეტ მომხმარებელი ცრუ ინფორმაციის პოტენციური მსხვრეპლია.

 

რა არის დეზინფორმაცია?

 

დეზინფორმაცია დიდი ხანია რაც არსებობს საზოგადოებაში, მაგრამ ბოლო პერიოდში მისი მაშტაბები და გავრცელების არეალი შეიცვალა. ინტერნეტის საშუალებით ინფორმაცია არა მარტო გაიზარდა, არამედ ის მრავალფეროვანიც კი გახდა. სოციალურმა მედიამ შექმნა ახალი საჯრო სივრცე, რომელიც შერჩეულ აუდიტორიაზე ნებისმიერი მესიჯის გასავრცელებლად გამოიყენება.

 

 

როგორც ევროპის კომისია განმარტავს, დეზინფორმაცია არის: ,,დაზუსტებით ცრუ ან შეცდომაში შემყვან ინფორმაციას, რომელიც 6 Fake news არის ნებისმიერი შეცდომაში შემყვანი ან დამახინჯებული ინფორმაცია.რომელიც შექმნილია, წარმოდგენილია ან ვრცელდება ეკონომიკური მოგებისთვის ან საზოგადოების განზრახ შეცდომაში შეყვანისათვის, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საზოგადოებრივი ზიანი:

 

1. საზოგადოებრივ ზიანში მოიაზრება როგორც დემოკრატიული პროცესებისათვის მიყენებული ზიანი, ასევე ის ზიანიც, რომელიც შეიძლება მიადგეს მოქალაქეების ჯანმრთელობას, გარემოს ან უსაფრთხოებას.

 

2. დეზინფორმაცია ზიანს აყენებს საჯარო დებატებს, ძირს უთხრის მოქალაქეების ნდობას ინსტიტუტებისა და მედიის მიმართ და იწვევს ისეთი დემოკრატიული პროცესების დესტაბილიზაცია, როგორიც არის მაგალითად არჩევნები. დეზინფორმაცია საფრთხეს უქმნის დემოკრატიული პროცესებს, რომლის მიზანიცაა მედიის, სახელმწიფო და დემოკრატიული ინსტიტუტების შერყევა. რაც დემოკრატიისთვის სერიოზული გამოწვევაა.

 

ცრუ ინფორმაციის გავრცელაბა იწვევს პოლარიზაციას, უარეს შემთხვევაში კი - ძალადობრივ კონფლიქტს. დეზინფორმაციის გავრცელები, არა მარტო დემოკრატიული ინსტიტუტები, არამედ ისეთ სფეროები, როგორიციაა საზოგადოების ჯანდაცვა და ტერიტორიული უსაფრთხოებაც კი შეიძლება, აღმოჩნდეს საფრთხის ქვეშ.

 

ბევრი ექსპერტის აზრით, დახურულ და ღია საზოგადოებათა გლობალური დაპირისპირების ონლაინ სამყაროში გადანაცვლებისას, ბრძოლის ამ ველზე უპირიტესობა რუსეთის და ექსტრემისტული დაჯგუფებების მხარესაა, რომლის მიზეზადაც, ხშირად ამ ძალების მიერ დეზინფორმაციისა და ყალბი ამბების ზედმიწევნით გათვლილი კამპანიების გამოყენება სახელდება.

 

სოციალური მედია და ონლაინ პლატფორმები საარჩევნო კამპანიების საწარმოებლად და პოლიტიკური მესიჯების გასავრცელებლად სულ უფრო ხშირად გამოიყენება. რასაც რუსეთი წარმატებით იყენებს, რიგ ქვეყნებში.

 

პოლონური გამოცდილება დეზინფორმაციასთან ბრძოლაში?

 

დეზინფორმაციის მსხვრეპლი დანარჩენ მსოფლიოს მსგავდ არის საქართველოც, განსაკუთრებით იმ პირობებში, როდესაც გყავს ისეთი მეზობელი როგორიც არის რუსეთი, რომლიც ცდილობს თავისი გავლენ გააძლიეროს საქართველოზე, ამით კი დაიმორჩილოს ქვეყანა.

 

დეზინფორმაციის გავრცელების საპასუხო ღონისძიებებთან დაკავშირებით ევროავშირისა და მისი წევრი სახელმწიფოების გამოცდილების შესწავლა, მაგალითად პოლონეთის მაგალითის გაზიარება ჩვენი ქვეყნისთვის მნიშვნელოვანია, რადგან ისინიც განიცდიან რუსული აგრესიის დეზინფორმაციული კამპანიების გავლენას.

 

პოლონეთში, სულ უფრო მზარდია სოციალური ქსელების მეშვეობით დეზინფორმაციის გავრცელება, როგორც ხელისუფლების სასარგებლოდ, ისე მის საწინააღმდეგოდ. ონლაინ კამპანიის ნაწილია ყალბი, გაზვიადებული განაცხადები და გაყალბებული ციტატები. 2019 წლის ევროპის პარლამენტის არჩევნების წინ ანტიევროპული, ანტიამერიკული, ანტისემიტური და ანტიგერმანული სენტიმენტები უფრო ხილვადი გახდა. იმავე პერიოდში Facebook-ითა და Twitter-ით ხშირად ვრცელდებოდა ე.წ. „უსარგებლო ამბები“ („junk news“), გაიზარდა კოორდინირებული ტროლების აქტივობები. კერძოდ კი, სოციალურ მედიაში ჩნდებოდა პოსტები და კომენტარები კონკრეტული საკითხის, ან პოლიტიკური ფიგურის მხარდასაჭერად თუ საწინააღმდეგოდ. კოორდინირებული კამპანიების წარმოებაში შემჩნეულები იყვნენ თავად ხელისუფლების წარმომადგენლებიც. მაგალითად, მმართველი პარტიის, „უფლება და სამართლიანობის“ (PrawoiSprawiedliwość(PiS)) მიერ დანიშნული იუსტიციის მინისტრის მოადგილე, ლუკას პიებიაკი იძულებული გახდა, 2019 წლის აგვისტოში თანამდებობიდან გადამდგარიყო მას შემდეგ, რაც ცნობილი გახდა, რომ იუსტიციის მინისტრის მოადგილე აწარმოებდა კოორდინირებულ ონლაინ კამპანიას იმ მოსამართლეების წინააღმდეგ, რომლებიც აკრიტიკებდნენ სასამართლოში მთავრობის მიერ განხორციელებულ ცვლილებებს. ეს კამპანია „aferahejterska-ს“, ანუ „Hate Speech Affair-ის“ სახელითაა ცნობილი. აღნიშნულ ფაქტს წინ უძღოდა მთავრობის ოპონენტების მიერ მინისტრის მოადგილის დადანაშაულება იმაში, რომ ის მოწინააღმდეგეებზე თავდასხმისთვის იყენებდა ტროლების ქარხანას. გამომძიებელმა ჟურნალისტებმა სხვა მსგავსი კოორდინირებული ტროლების აქტივობებიც გამოავლინეს. მათ შორის, Facebook-ის გვერდების მეშვეობით წარმოებული კოორდინირებული კამპანიები, რომლებიც მიზნად ისახავდა მემარჯვენე ფრთის კანდიდატების (far-right candidates) გაძლიერებას და სექსუალური უმციროსებობის წინააღმდეგ მიმართული, ანტიიმიგრაციული და ანტისემიტური შინაარსის კამპანიების წარმოებას. გარდა ამისა, პოლონეთი უცხოური გავლენის ოპერაციების სამიზნეც გახდა. კონკრეტულად, ასეთი სახის ოპერაციები რუსეთის და რუსეთთან დაკავშირებული წარმომადგენლების მიერ განხორციელდა. მკვლევრები მიიჩნევენ, რომ რუსული დეზინფორმაციის კამპანიები სოციალურ მედიაში 2013 წლიდან გააქტიურდა, იმ მიზნით, რომ პოლონეთისა და უკრაინის, პოლონეთისა და რუსეთის ურთიერთობებში დაძაბულობა წარმოექმნა.

 

მიღებული ზომები

 

გამოიკვეთა რამდენიმე მიმართულება, სადაც პროგრესი შეიმჩნევა. ესენია: კიბერუსაფრთხოება, სამოქალაქო ორგანიზაციების მიერ წარმოებული აქტივობები (ფაქტებისგადამოწმება, ანალიტიკა, აქტივობები მედიაწიგნიერების კუთხით) და საერთაშორისო პროექტები, რომლებშიც პოლონეთი მონაწილეობს. პოლონეთი ატარებს გამოძიებებს მათ მიმართ, ვინც ეჭვმიტანილია რუს აგენტებთან ყალბი და გაზვიადებული შინაარსის შექმნაში.პოლონეთის ხელისუფლებამ შექმნა სტრატეგიული დოკუმენტები კიბერუსაფრთხოებაზე და წლის მარტში კიბერუსაფრთხოების სფეროში დანიშნა მთავრობის წარმომადგენელი.თუმცა შეინიშნება კოორდინაციის ნაკლებობა საინფორმაციო საფრთხეების მიმართ. ექსპერტები ფიქრობენ, რომ პოლონეთს არა აქვს რუსული ჩარევის საპასუხო სტრატეგია. არასამთავრობო სექტორი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს სამოქალაქო საზოგადოების დეზინფორმაციისგან დაცვაში. სამოქალაქო ორგანიზაციებმა საკუთარი პლატფორმები მოქალაქეებისთვის სწორი ინფორმაციის სხვადასხვა ვებგვერდებისა და ბლოგების საშუალებით მისაწოდებლად გამოიყენეს. კვლევებისა და ანალიტიკის გარდა, ჟურნალისტებმა მნიშვნელოვანი ყურადღება დაუთმეს პოლონეთის ყოველდღიურ ცხოვრებაში დეზინფორმაციის გავრცელებას და მისი გამოსავლენი კამპანიები წამოიწყეს. ტვიტერის გვერდი სახელწოდებით „Disinfo_ Digest“ პოლონეთში ჰიბრიდული ომის საწინააღმდეგო აქტივობების ჰაბი გახდა.აღნიშნული ჯგუფი ცდილობს გარე ძალების მიერ განხორციელებული კიბერ-აქტივობების გამოვლენას. „Disinfo_Digest-ის“ სოციალური მედიის მონიტორინგის პროგრამა, რეგიონის ანალიტიკოსებს შორის მისაბაძ მაგალითად მიიჩნევა.

 

ფაქტების გადამოწმება

 

 

პოლონეთში იქმნება სხვადასხვა ორგანიზაცია და ჯგუფები, რომლებიც ფაქტების გადამოწმებასა და რუსულ დეზინფორმაციასთან შეპასუხებაზე მუშაობენ. ასეთი ორგანიზაციები და ჯგუფებია მაგალითად: OKO.press, დემაგოგი (Demagog), მედიათავისუფლების მეთვალყურე (The Observatory of Media Freedom), Stopfake, Infoops, პოლონეთში რუსეთის მეხუთე კოლონა (Russian Fifth Column in Poland), პროპაგანდისა და დეზინფორმაციის ანალიზის ცენტრი (The Centre for Propaganda and Disinformation Analysis). ეს ორგანიზაციები რეგულარულად ახორციელებენ ფაქტების გადამოწმებას. მათი ძირითად მიზანია პოლიტიკოსებისა და სხვა საჯარო პირების მიერ გაკეთებული განცხადებების გადამოწმება, კომენტარებისა და ანალიზის მომზადება, როგორც ქვეყნის შიდა პოლიტიკურ პროცესებზე, ასევე ქვეყნის საგარეო ურთიერთობებზე, მათ შორის, პოლონეთის საწინააღმდეგო პროპაგანდასა და დეზინფორმაციასთან დაკავშირებით.

 

საერთაშორისო პროექტებში მონაწილეობა

 

პოლონეთი აფინანსებს და მონაწილეობს ნატოს სტრატეგიული კომუნიკაციის განვითარების ცენტრის (NATO’s Strategic Communications Center of Excellence _ STRATCOMCOE) საქმიანობაში. აღნიშნული ჯგუფი საინფორმაციო ოპერაციების საპასუხოდ მუშაობს. პოლონეთის ხელისუფლება ციფრული თავდაცვის საკითხებზე ნატოსთან და ევროკავშირთან თანამშრომლობს. წლების წინ პოლონეთის ხელისუფლება აფინანსებდა სამოქალაქო საზოგადოების ჯგუფებს, რომლებიც ევროპაში დეზინფორმაციის საფრთხეებზე მუშაობდნენ

 

როგორ უნდა ებრძოლოს საზოგადოება და სახელმწიფო დეზინფორმაციას?

 

საქართვეოლოს სტრატეგიული ანალიზის ცენტირს თანადამფუძნებლის შალვა ძებისაშვილი თქმით როცა დეზინფორმაციის უკან სახელმწიფო დგას, რეაგირების დონე, ხარისხი და მასშტაბიც სხვანაირი იქნება და პრდაპირ უნდა ხდებოდეს საპასუხო ღონისძიებების დაგეგმვა სახელმწიფოს მაღალი კოორდინაციის და მედია თუ სხვა რელევანტური საზოგადოებრივი ჯგუფების აქტიური მონაწილეობით.

 

 

,,პირველ რიგში რა თქმა უნდა უნდა განისაზღვროს დეზინფორმაციის მოცულობა მასშტაბი და მისი წყარო, ანუ არის თუ არა დეზინფორმაციის გამავრცელებელი კერძო ორგანიზაცია, მედია საშუალება თუ სხვა სახის ორგანიზაციული სტრუქტურა. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია დეზინფორმაციის უკან მკაფიოდ სახელმწიფო უწყებების ან მათდამი დაქვემდებარებული მედიასაშუალებების თუ ორგანიზაციების იდენტიფიცირება. ამ შემთხვევაში - ანუ როცა დეზინფორმაციის უკან სახელმწიფო დგას, რა თქმა უნდა რეაგირების დონე, ხარისხი და მასშტაბიც სხვანაირი იქნება და პრდაპირ უნდა ხდებოდეს საპასუხო ღონისძიებების დაგეგმვა სახელმწიფოს მაღალი კოორდინაციის, და მედია თუ სხვა რელევანტური საზოგადოებრივი ჯგუფების (ორგანიზაციების) აქტიური მონაწილეობით.

 

სახელმწიფოს უსაფრთხოების ერთერთ მნიშვნელოვან ნაწილს წარმოადგენს ინფორმაციული უსაფრთხოება და სტრატეგიული კომუნიკაციები. შესაბამისად ექნება თუ არა არამეგობრულ თუ მტრულ პროპაგანდას ადგილი, სახელმწიფო მუდამ უნდა ახორციელებდეს პოლიტიკის ფორმირებას საინფორმაციო სფეროში და არსებულ დეზინფორმაცია-პროპაგანდაზე რეაგირების დაგეგმვა, განხორციელება და შედეგების მონიტორინგს შესაბამისი უწყებათშორისი ფორმატის ფარგლებში (მაგ. უშიშროების/უსაფრთხოების საბჭო).

 

ამავე ფორმატში უნდა არსებობდეს სპეციალისტებით დაკომპლეტებული მუდმივმოქმედი სამუშაო ჯგუფი,რომელიც სხვადასხვა უწყებებისგან შემდგარი პირების მიერ ახორციელებს საინფორმაციო პოლიტიკის შემუშავება ,განხორციელების კოორდინაციას და მონიტორინგს. ამავე ჯგუფის ფარგლებში უნდა ხებოდეს მუდმივი პერიოდულობით მედიასაშუალებებთან და საზოგადოებრივ ჯგუფებთან მუშაობა (ინფორმირრება პროპაგანდის წყაროების, გამოყენებული მედია სივრცეების, მიზნებისა და თემების შესახებ).

 

საკუთრივ მედია საშუალებების დახმარებით მუდმივად უნდა ხებოდეს ე.წ. თვით- შემოწმება მცდარი ინფორმაციის არაგანზრახ გავრცელების საშიშროების შემცირების მიზნით.

 

საერთაშორისო პარტნიორებთან , როგორც სახელმწიფო დონეზე ასევე საერთაშორისო მედია საშუალებებთან როგორც ორმხრივ ფორმატში ასევე მრავალმხრივ ფორმატში რელევანტურ საკითხებთან დაკავშირებით მუდმივი კონსულტაციებისა და სამუშაო შეხვერების ჩატარება დეზინფორმაციის წყაროების, სფეროებისა და მიზნების მუდმივი განახლების და მონიტორინგის მიზნით.“ - ამბობს შალვა ძებისაშვილი

,,თუ არ გვეხმარებით ქვეყნისთვის ძალზედ მწვავე დროს, რეალური, გლობალური კრიზისების დროს, მაშინ ხელს მაინც ნუ შეგვიშლით“ - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრობის კანდიდატმა, გიორგი გახარიამ პარლამენტში სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა

 

მისივე თქმით, იმის მიუხედავად, რომ ზოგს შეეშინდა, ზოგი ვერ გაერკვა, ზოგი მართლა ვერ მოერია ამბიციებსა და საკუთარი ვიწრო პარტიული ამბიციები ქვეყნის ინტერესებზე მაღლა დააყენა, ჩვენ ქვეყანას ვერ გავაჩერებთ.

 

„სამწუხაროა, რომ პარლამენტში ოპოზიცია არ არის წამოდგენილი. ჯანსაღ დისკუსიაში და დავაში ყოველთვის უფრო ადვილად იბადება სიმართლე და სწორი გზა. იმის მიუხედავად, რომ ზოგს შეეშინდა, ზოგი ვერ გაერკვა, ზოგი მართლა ვერ მოერია ამბიციებსა და საკუთარი ვიწრო პარტიული ამბიციები ქვეყნის ინტერესებზე მაღლა დააყენა, ჩვენ ქვეყანას ვერ გავაჩერებთ. ამ უპასუხისმგებლო ქმედებებს ვერ ავყვებით.

 

როდესაც ჩვენ აქ ოპოზიციის გარეშე ვსაუბრობთ, ყველას კარგად უნდა გვესმოდეს, რომ ჩვენი პასუხისმგებლობა ორმაგდება. ორმაგდება მარტივი მიზეზის გამო - იმიტომ, რომ ჩვენი მოქალაქეების წინაშე პასუხისმგებლობის ის წილი, რაც მათზე უნდა ყოფილიყო, ჩვენზე გადმოდის. ეს უნდა იყოს აბსოლუტურად სწორად უნდა იყოს გააზრებული და ამ პოზიციიდან შეგვიძლია მარტივად ვთქვათ, რომ თუ არ გვეხმარებით ქვეყნისთვის ძალზედ მწვავე დროს, რეალური, გლობალური კრიზისების დროს, მაშინ ხელს მაინც ნუ შეგვიშლით. ხელს მაინც ნუ შეგვიშლით მარტივი საკითხებით. არავინ არ არის კრიტიკის წინააღმდეგი, არავის არავის კრიტიკის არ ეშინია" - განაცხადა გიროგი გახარიამ.

იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მეორე მოსმენისთვის განიხილა საქართველოს პარლამენტის წევრის, მიხეილ სარჯველაძის მიერ საკანონმდებლო ინიციატივის წესით წარმოდგენილი „ამნისტიის შესახებ“ კანონპროექტი, თანმდევ პროექტებთან ერთად.

 

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტის თავმჯდომარემ, მიხეილ სარჯველაძემ კომიტეტის წევრებს ის ძირითადი სიახლეები გააცნო, რომელიც პირველი მოსმენის შემდეგ კანონპროექტში შევიდა.

 

„კანონპროექტში უკვე შემოვიდა სისხლის სამართლის კოდექსის გარკვეული ახალი ნაწილები, ახალი ფრაგმენტები, რომლის მიხედვითაც განსაზღვრულია ცალკეული დანაშაულები და მათთან დაკავშირებით არჩეულია პოზიცია, რომლითაც მოხდება არა სრულად პასუხისმგებლობისგან და სასჯელისგან გათავისუფლება, არამედ მოხდება ნაწილობრივ. ამ შემთხვევაში ორი ფორმაა გამოყენებული, ეს გახლავთ: განახევრება და მეოთხედით სასჯელის შემცირება და ეს არ ხელყოფს იმ პრინციპებს, რომელთა გათვალისწინებითაც მიღებული იქნა კანონპროექტი პირველი მოსმენის დროს“, - აღნიშნა მიხეილ სარჯველაძემ.

 

მომხსენებელმა ისაუბრა კანონპროექტის ცალკეულ მუხლებში შეტანილ ცვლილებებზე, რომელთა საბოლოო ვერსიები პლენარულ სხდომაზე იქნება წარდგენილი.

 

„პირველი ვერსიისგან განსხვავებით, გაცილებით მეტ მუხლებს შეეხება ეს პროექტი და თუ პირველ ვერსიაში იყო მხოლოდ გათავისუფლება ან განახევრება, ახლა უკვე გარკვეული ვადით შემცირებაზეც არის საუბარი. ამიტომ, ვფიქრობ, რომ დაბალანსებულ მოდელს მივიღებთ“, - აღნიშნა იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარემ ანრი ოხნაშვილმა.

 

კომიტეტმა, სხდომაზე გამოთქმული დათქმების გათვალისწინებით, მხარი დაუჭირა კანონპროექტის პლენარულ სხდომაზე განხილვას.

ელენე ხოშტარიამ "ევროპული საქართველოს" ბრიფინგზე დაადასტურა, რომ პარტიას ტოვებს. მისი თქმით, დამოუკიდებელ პოლიტიკურ ცხოვრებას იწყებს.

 

ბრიფინგამდე ელენე ხოშტარიამ განმარტა, რომ მისი ეს გადაწყვეტილება თანაგუნდელებთან კონფლიქტს არ უკავშირდება.

 

"მინდა, დავიწყო მადლობით "ევროპული საქართველოს" მიმართ. ესაა გუნდი, რომელშიც მე პრაქტიკულად დავიწყე პოლიტიკური ცხოვრება... პოლიტიკური ციკლის ამ ეტაპზე მე მივიღე გადაწყვეტილება, რომ დავიწყო დამოუკიდებელი პოლიტიკური ცხოვრება. მინდა, ხაზგასმით აღვნიშნო, რომ არ გადავდივარ არც ერთ სხვა პარტიაში და ასევე ძალიან მყარად ვრჩები ოპოზიციურ ერთობაში. სათქმელიც არ არის, რომ არც კი განვიხილავ პარლამენტში შესვლის საკითხს. ჩემი პოლიტიკური პოზიციები რჩება აბსოლუტურად იგივე, უბრალოდ, მე მაქვს ახალი გეგმები პოლიტიკურ ცხოვრებაში - ახალი პლატფორმის შექმნა, ახალი ძალის შექმნა. ივანიშვილის რეჟიმთან ბრძოლისთვის მნიშვნელოვანია, როგორც წინააღმდეგობის მოძრაობა, აქტივიზმი, ასევე, მტკიცე, ერთიანი, პოლიტიკური პროცესი და მე ორივე მიმართულებით ვაპირებ ბრძოლის გაგრძელებას", - თქვა ხოშტარიამ

 

 

კულტურისა და სპორტის სამინისტრო განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროდან თებერვლის ბოლომდე გამოიყოფა, - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრობის კანდიდატმა გიორგი გახარიამ პარლამენტში სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა.

 

"კულტურისა და სპორტის სამინისტროს ცალკე გამოყოფის საკითხზე ბევრი ვიმსჯელეთ და ეს გადაწყვეტილება მიღებულია. კულტურისა და სპორტის სამინისტრო როგორც იყო ადრე განათლების სამინისტროდან გამოიყოფა. ეს დამოკიდებულია იმ საკანონდმებლო და სამართლებრივ პროცედურებზე, რომელიც აუცილებელია და ვფიქრობ, რომ თებერვლის თვეს ეს არ გადასცდება", - განაცხადა გიორგი გახარიამ.

პარლამენტმა 2021 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტი დაამტკიცა. ქვეყნის მთავარი ფინანსური დოკუმენტი, რომლის საბოლოო ვერსია დეპუტატებს ფინანსთა მინისტრმა ვანო მაჭავარიანმა გააცნო 82 ხმით მიიღეს.

 

სახელმწიფო ბიუჯეტის ხარჯების მოცულობა 2020 წლის ბიუჯეტთან შედარებით 221.9 მლნ ლარით იზრდება და 18 384.5 მლნ ლარს შეადგენს, საიდანაც 890 მლნ ლარზე მეტი გათვალისწინებულია ახალი კორონავირუსის პანდემიის და მისგან გამოწვეული კრიზისის საწინააღმდეგო ღონისძიებების დაფინანსებისთვის.

 

2021 წლისათვის მოსალოდნელია მშპ-ის ზრდა 4.3%-ის ფარგლებში, ხოლო საშუალოვადიან პერიოდში საშუალოდ 5.5%-ის ფარგლებში შენარჩუნდება.

 

რაც შეეხება ბიუჯეტის საგადასახადო შემოსავლებს, 2021 წლის განახლებული პროგნოზით, ბიუჯეტის საგადასახადო შემოსავლები ნომინალურ გამოხატულებაში 12 045.0 მლნ ლარს შეადგენს, რაც 155 მლნ ლარით ნაკლებია 2021 წლის ბიუჯეტის პროექტის პირველ წარდგენასთან შედარებით. როგორც დოკუმენტშია განმარტებული, კლება განპირობებულია ანტიკრიზისული გეგმის ახალი ეტაპის ფარგლებში კერძო სექტორისათვის გათვალისწინებული საგადასახადო შეღავათების ეფექტით.

 

ამასთან, 2021 წლის ბოლოსთვის მთავრობის ვალი განისაზღვრება მშპ-ის 60.1%-ის ოდენობით. რაც შეეხება სახელმწიფო ვალის ზღვრულ მოცულობას, 2021 წლის ბოლოსათვის იგი განისაზღვრება 33 680.1 მლნ ლარის ოდენობით, მათ შორის, სახელმწიფო საგარეო ვალი – 27 734.2 მლნ ლარის ოდენობით, ხოლო სახელმწიფო საშინაო ვალი − 5 945.8 მლნ ლარის ოდენობით.

,,ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ თავმჯდომარეობის კანდიდატი ნიკა მელია გახდა. გამარჯვებული მას შემდეგ გახდა, რაც ფეისბუქზე ხმის მიცემა შეწყდა.

 

ნიკა მელიამ ხმების 64.9%, ლევან ვარშალომიძემ კი 35.1% მიიღო.

 

ნიკა მელიას ოფიციალურად პარტიის თავმჯდომარედ კვირას, ნაციონალური მოძრაობს პარტიის ყრილობაზე აირჩევენ.

 

ლევან ვარშალომიძემ, ნიკა მელიას გამარჯვება ფეისბიუქით, უკვე მიულოცა ,,ნიკა მელიას გამარჯვებას ვულოცავ! ჩვენი პარტიის წევრებსა და მხარდამჭერებს არჩევნებში მონაწილეობისათვის მადლობა მინდა გადავუხადო! ახლა მომავალი გამარჯვებების დროა, ამიტომ ყველამ ერთად უნდა შევძლოთ ჩვენი ქვეყნის გადარჩენა და განვითარება.“ - წერს ლევან ვარშალომიძე

 

ცნობისთვის, ახალი თავმჯდომარის არჩევის აუცილებლობა მას შემდეგ დადგა, რაც გრიგოლ ვაშაძემ 15 დეკემბერს პარტია დატოვა. ენმ-ს პოლიტსაბჭომ 2 კანდიდატი - ლევან ვარშალომიძე და ნიკა მელია წარადგინა.

,,ჟურნალისტებს აქ როცა შემოვდიოდი, ასეთი შეკითხვა ჰქონდათ - კომფორტულად გრძნობთ თუ არა თავს, როცა პარლამენტი არის ერთპარტიული და სდხდომათა დარბაზში არ არის ოპოზიცია ან როცა მთავრობას ამტკიცებს ერთპარტიული პარლამენტი. რა თქმა უნდა, ეს კომფორტული არ არის.“ - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრობის კანდიდატმა გიორგი გახარიამ, გიორგი გახარიამ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა

 

ერთპარტიულ პარლამენტში გამოსვლისის გიორგი გახარიამ, ასევე აღნიშნა, რომ მოქალაქეებმა არჩევნების დროს ხმა მისცეს 9 პარტიას და განსზღვრეს, რომ ამ პარლამენტში უნდა ყოფილიყო 60 ოპოზიციური მანდატი, ეს არის ყველაზე მნიშვნელოვანი

 

,,რა თქმა უნდა, ჩვენთვის დიდი პატივია "რა თქმა უნდა, ჩვენ დიდი პატივია და პასუხისმგებლობა დღეს თქვენ ერთად აქ საუბარი მთავრობის შემდგომი წლების გეგმა. სამწუხაროდ, ასევე უნდა სუნთქვა, რომ დღეს პარლამენტის სხდომათა დარბაზის ნაწილი ცარიელია და მარტივი მიზეზების გამო გამოტოვება, რომლითაც დღეს პარლამენტის ოპოზიციური წარმომადგენლები არ არიან ამ ასაკში სხდომას. საგულისხმო ინციდენტი იყო, ინციდენტი რა - შემთხვევა, ჟურნალისტები აქ როდესაც შემოვიდნენ, ასეთი შეკითხვა კითხვა - კომფორტულად გრძნობდა თუ თავს არ აკეთებდით, რადგან პარლამენტი არის ერთპიროვნული და სხდომათა დარბაზი არ არის ოპოზიცია ან მთავრობა ამტკიცებს პარლამენტის პარლამენტს. რა თქმა უნდა, ეს კომფორტული არ არის. მაინც მომიწევს ამ კითხვაზე პასუხის გაცემა, რადგან გავალ და შემიძლია ავხსნა რატომ - არ არის იმიტომ, რომ გარდა ამისა, ეს ჩვენთვის არ არის კომფორტული, გვესმის, თუ რაიმე სწორი გადაწყვეტილებით, პირველ რიგში უნდა იყოს ჯანმრთელი, დისკუსიაში და ახლაც არ არის კარგი გამოცდილება. გვ აქვს გასული წლების განმავლობაში. არასდროს არ შეგროვება შინაგან საქმეთა დისკუსია და საუბარი, მაგრამ ჩვენ ვცდილობთ თავი დავანებოთ თავში, რა თქმა უნდა, ეს არ არის კომფორტული მოქალაქეობა, თუ არ არის აუცილებელი, რომ ხმა მიიღოს 9 პარტიამ და განსაზღვროს, რომ ამ პარლამენტში უნდა იყოს 60 ოპოზიციური მანდატი, ეს ყველაზე მნიშვნელოვანია. ” - განაცხადა გიორგი გახარიამ.

 

ცნობისთვის, "ქართულმა ოცნებამ" პარლამენტში სამთავრობო პროგრამის მოსმენა უკვე დაწყებულია, დღეს პარტია ძველ, ახალ მთავრობას დაამტკიცებს.

არქივი

« « » » აპრილი 2019
ორშ სამ ოთხ ხუთ პარ შაბ კვი
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ამინდი

Tbilisi

ბლოგერები

Global Press
ვალოდია ჯინჭარაძე
ბლოგერი
იხილეთ ბლოგი
Global Press
გიორგი გიორგაძე
ბლოგერი
იხილეთ ბლოგი
Global Press
მერაბ ცაავა
ბლოგერი
იხილეთ ბლოგი

ყველა ბლოგერი

ჟურნალისტური გამოძიება

გამოკითხვა

საქართველოში, პროსტიტუციის ლეგალიზაცია უნდა მოხდეს თუ არა?